Wednesday, March 30, 2011

Prosjekt restegarn



Ikke nok med at jeg gikk tom for restegarnet, men garnet finnes ikke lenger heller.. urutinert ;-)
Heldigvis ble jeg reddet av kombinasjonen smarte jenter, Ravelry og en gavmild ukjent.
I tilfelle noen skulle være like urutinerte som meg, her er min solskinnshistorie:
Jeg etterlyste garnet (Pickles Cashmerino) på Pickles sin facebook side. Pickles-jentene foreslo at jeg søkte opp garnet på Ravelry, for da er det jo mulig å sende en melding til de jeg ser har strikket med samme garn tidligere, for å høre om de har en rest liggende.
Ikke mer enn noen minutter etter jeg sendte melding, fikk jeg svar. Joda, snille StrikkDegGlad hadde opptil flere nøster liggende. I løpet av noen få dager lå et nøste i postkassa mi sammen med en koselig lapp, og ikke ei krone ville hun ha for det.
Hipp Hurra for snille mennesker, internett og strikkeglede ;-)

Resultatet av nøstet, pluss min egen rest og et nøste rosa Sublime Cashmerino Silk ble denne vesten:



Jeg begynte å strikke på frihånd, men da jeg kom til ermefellingen husket jeg på et mønster som fulgte med "Foreldre og Barn" i September 2008, og jeg tenkte at den ville passe fint til den ensfargede toppdelen.
Mønsteret er designet av Lene Holme Samsøe, og finnes i heftet "0808 Sandnes Alpakka 0-4 år".
Pga garntykkelse og pinnestørrelse brukte jeg størrelse 6 mnd, og den ble mer enn stor nok for min 4,5 åring (som forøvrig har arvet min sensibilitet for blits stakkars.. haha)
Jaja, så har man vest til neste år også. Våren har kommet for fullt til Østlandet,så det er vel begrenset hvor lenge halvtykke ulplagg kan brukes fremover.

Snart blir det giveaway...stay tuned!

4 comments:

  1. Så fin den ble! Og kjempeskjønn modell du har :D

    (det ligger en award til deg i bloggen min :))

    ReplyDelete
  2. Så bra at det finnes så snille mennesker! Hyggelig gjort av hun :) Ble en ordentlig søt vest!

    ReplyDelete
  3. Knallsøt vest - og modell! Så herlig det er å få hjelp når man står fast og er tom for garn - hva gjorde egentlig mødrene våre som ikke hadde internettvenner til å hjelpe seg? ;)

    ReplyDelete