Sunday, March 25, 2012

Bestemorruter til kjellerstua




Jeg fant ut at det var på tide å bli kvitt litt restegarn. Noe som endte med at jeg måtte kjøpe mer garn, et ikke ukjent fenomen når det gjelder mine restegarnprosjekter ;-)

24 store bestemorruter, heklet på heklenål nr. 3 og med mange typer garn . Pga noe forskjell i strikkefastheten på garnet ble pleddet litt ruglete, men like godt for det;-)

Jeg fulgte ingen oppskrift, kan du hekle en bestemorrute er dette superenkelt. Fordelen med store bestemorruter er at du slipper mange små deler. Rundt kantene heklet jeg bare to runder med 3*staver i mellomrommene, samt en rad fastmasker.





Jeg vet at boka "Helt enkel hekling" av Tove Fevang har mønster på et samme teppet, bare med en annen kant rundt.

1 comment:

  1. Flott teppe! Jeg holder også på, og det er utrolig morsomt å hekle slike ruter. Tror nok jeg må kjøpe mer garn jeg også, men foreløpig har jeg mye å velge mellom. Mye fint på bloggen din, har lagt meg til som følger og ønsker god påske!

    ReplyDelete