Wednesday, January 13, 2010

Boblestrikk

Dobbel perlestrikk, I LOVE IT!
Ganske kjedelig å strikke, men resultatet blir så fint, skikkelig retro-look.
Denne jakka var egentlig tenkt til lillebror, men til tross for at jeg strikket størrelse 2 år passer den bedre til storesøster på tre enn lillebror på ett år.

Mønsteret er fra "Jakke i i flettemønster og dobbel perlestrikk" fra Nøstebarnboka. Jeg droppet flettene og strikket dobbel perlestrikk hele veien. Man kan velge om man vil bruke raglanfelling eller sy sammen ermer og bol. Jeg valgte (selvfølgelig) raglan.
Garnet er New Zealand lammeull, i fargen Petrol <3




En liten ting til: Hva får man når man putter saks, garn og en treåring i samme rom? Jo , dette:




6 comments:

  1. Hei! Så fin blogg du har! Inspirerende å lese om strikkingen din. Jeg hadde heller ikke strikket på maaange år da jeg ble liggende TRE måneder på sykehuset da jeg ventet Minstemann. Da laget jeg masse, og etterpå har jeg laget noen babytepper, tøybleiebukser, og en jakke til meg selv.
    Et spørsmål: Hvordan får du laget sånn "håndskrevet" signatur. Har lyst til å ha en slik selv, men skjønner ikke hvordan...

    ReplyDelete
  2. Hei, koselig at du stakk innom. Signaturen har jeg laget her http://www.mylivesignature.com/

    ReplyDelete
  3. Hvordan strikker man dobbel perlestrikk? Kjempe fin genser:)

    ReplyDelete
  4. The Build - We know size was listed already as a
    positive attribute to these cameras, but it works both ways.
    Obviously, there may be some changes in the images produced by the pre and production run 5DIIIs.
    The EOS 5D Mark II naturally characteristics a total-frame sensor, but
    the resolution enjoys a considerable increase through the 12.


    my web page; canon 5d mark iii review

    ReplyDelete
  5. To get these private channel codes you can go to
    streamfreetv. Could it be that the big media companies want to keep the two seperate
    on purpose. It's quite small so won't take up any room at all and could
    easily be tossed behind your TV or even on the opposite side of the room if you wish.


    Look into my web-site roku

    ReplyDelete
  6. In other words, it enables you to carry on working when not connected to the internet, a feature being introduced in the
    next few weeks. The introduction of the samsung chromebook into the marketplace signifies a shift away from the traditional concept of a laptop where the devices itself stores all
    of the information that you require. Chromebooks, made their debut in 2011 with some
    good promise.

    ReplyDelete