60-talls skammel får nytt liv med litt sandpapir, maling og et stykke stoff.
Jeg kjøpte den for 15 kr på loppemarked for ett års tid siden, og følte både da og nå at jeg gjorde ett kupp ;-)
Da jeg skulle ta av trekket viste det seg at den var trukket om en gang før, den var så godt brukt at det var slitt hull i det opprinnelige trekket. Litt nostalgisk å tenke på hvem som har brukt den, eid den og tatt vare på den før meg. Synd de ikke får vite at den blir passet på videre ;-)
Slik så krakken ut før jeg fant frem sandpapiret:
Jeg pusset den ned med fint sandpapir, før den fikk ett strøk grunning og to strøk med Quick emaljelakk, farge S 0580-Y10R, den samme som jeg brukte på den gule settekassen.
Stoffet kjøpte jeg på Åhlens i Gøteborg for noen år siden. Stoffet er såpass tykt at jeg ikke har funnet noe egnet bruksområde før nå.
Jeg tror krakken vil passe kjempe godt på lillebrors rom, som forhåpentligvis blir ferdig i løpet av sommeren..
