Monday, April 23, 2012

Leketeppe



..eller katteteppe om du vil.
Husets tre katter er veldig fornøyd med teppet, godt jeg valgte å hekle det i garn som tåler maskinvask ;-)
Oppskriften er nok en gang fra Pickles, "Livs leketeppe" denne gang.
Heklet på pinne 10, med dobbel tråd Dale Freestyle.

Det viser seg at jeg hekler strammere enn Pickles-jentene, så økningen i mønsteret passet ikke helt, med tanke på at teppet ikke ble så rundt og fint som jeg hadde håpet.
 Det er egentlig bare en fin anledning til å lage ett nytt teppe og tilpasse mønsteret litt bedre.
Jeg heklet også flere runder enn mønsteret, men det er jo bare å velge selv hvor stort man ønsker det.

4 comments:

  1. Fargerikt og fint teppe! De passer jo kjempebra på leikerommet.

    Ha en fin tirsdag!

    ReplyDelete
  2. For et deilig friskt fargepust denne bloggen din er! Nydelig;-)

    ReplyDelete
  3. Heisan Karoline
    Tusen takk for hilsen fra deg! Så gøy at du har egen blogg!
    Jeg er imponert over strikke og hekleferdighetene dine, så mye fint du produserer.
    Og for en skjønn sønn du har!
    Kattepppe ja, he.he. Vi har ikke dyr selv på grunn av astmaen min, men jeg tåler jo dyr i små doser og skal mate nabokatter de neste to uker, mens matmødrene er på ferie. Det skal bli veldig stas.
    Forøvrig var det imponerende at du koblet meg til Kasparas Regnbue. Hadde jeg enda hatt på meg noe hjemmesydd, kunne jeg jo forstått det. Nå har det vel kanskje stått mitt opprinnelige navn i noen artikler som du muligens har lest, men absolutt bra iaktager-evne!
    Glad sommerkveld til deg! Sola skinner i vår by!
    Klem fra Kaspara

    ReplyDelete
  4. Jeg er imponert over alt det du strikker og hekler Karo. Kjempeflink er du! Klem

    ReplyDelete