Showing posts with label abuelita. Show all posts
Showing posts with label abuelita. Show all posts

Monday, April 9, 2012

Genser til meg selv



Hva er toppen av optimisme?
Når en småbarnsmor strikker genser i hvitt garn som ikke kan vaskes i maskin?
Muligens..

Sist jeg strikket genser til meg selv gikk jeg på ungdomsskolen. Da jeg oppdaget at den ble sånn ca fem størrelser for stor ga jeg opp hele prosjektet.
Men da jeg så Pickles sin "God Morgen-genser" fant jeg ut at det var på tide med ett nytt forsøk.

Genseren er strikket i størrelse M, med nesten 400 g Abuelita Tjukk Merino i fargen Snøkrystall, på pinne 5,5 og 6.
Den ble veldig myk, og siden den er strikket på tjukke pinner er den både luftig og varm. Rask å strikke var den også.

Håper dere alle har hatt en fin påske!


Friday, March 30, 2012

Anorakk til påske!



Minstemann har fått seg  Oslo-anorakk i retrofarger. Mønsteret er nok en gang fra Pickles, og den er strikket i Abuelita Tjukk Merino, på pinne 5,5 og 6,  størrelse 3-4 år.

Genialt mønster, da hele genseren strikkes i ett stykke, foruten ermene som settes på med raglanfelling.

Tror den hadde gjort seg i voksen størrelse også ;-)

God Påske!!


Sunday, May 29, 2011

Tøysetopp



Tøysetopp fra Pickles i str 6 år strikket til min tøysetulle som fyller 5 år i sommer.
Det hvite er restegarn fra hekleteppet i forrige innlegg, resten av fargene er Abuelita Økologisk Bomull, også fra Pickles <3

Veldig lettstrikket og rask topp, som det sikkert blir flere av i løpet av sesongen. Det var digg å strikke litt igjen etter uker med hekling!

Saturday, October 16, 2010

En kort og en lang

100 g Abuelita Baby Merino ble til to supermyke "babyundertrøyer" fra Nøstebarnboka, i størrelsene 2 år og 4 mnd.

Undertrøyen fungerer utmerket som vest, selv om den som regel ikke brukes over pysjamasen. Det er kun når mamma trenger bilder til bloggen ;-)

Den brune vesten strikket jeg i fjor, i størrelse 1 år, og som dere ser er den godt brukt..





I morges fikk jeg ryddet opp i garnkurven, det var på tide!




Kos dere med høsten og kulda, nå er det deilig å krype under pleddet med strikketøyet ;-)


Sunday, July 18, 2010

Selebukser uten seler

En god venninne har nettopp blitt mamma.
Barselgaven ble en stor og god ullbukse som forhåpentligvis blir fin å ha til høsten/vinteren.
Siden jeg hadde en sterk følelse på at det var en gutt inni magen hennes, brukte jeg fargene blått, grønt og gult. Det hadde jo funket greit til jente også.

Mønsteret er "Bukse med selar" fra Nøstebarnboka, bare uten seler. Brukte restegarn etter høstvesten, så den er strikket i myk og god Abuelita Baby Merino.
Forhåpentligvis vil den passe lenge, da vrangbordene kan brukes både med og uten brett.