Showing posts with label jakke. Show all posts
Showing posts with label jakke. Show all posts

Friday, March 30, 2012

Anorakk til påske!



Minstemann har fått seg  Oslo-anorakk i retrofarger. Mønsteret er nok en gang fra Pickles, og den er strikket i Abuelita Tjukk Merino, på pinne 5,5 og 6,  størrelse 3-4 år.

Genialt mønster, da hele genseren strikkes i ett stykke, foruten ermene som settes på med raglanfelling.

Tror den hadde gjort seg i voksen størrelse også ;-)

God Påske!!


Monday, January 24, 2011

Stjerne på stjerne



Jeg er svak for stjernestrikk <3
Da Pickles la ut "Lazy Daisy Pyntesett" var jeg solgt. Mannen var skeptisk underveis, og ordene "jentete" og "dukketøy" ble nevnt.
Men jeg ga ikke opp, og mannet opp antrekket med sterke farger og maskuline knapper. Jeg ble mer enn fornøyd med det ferdige resultatet, og mottageren likeså.
Eneste aberet var noe som lignet en senebetennelse(er det mulig???) i høyre ringfinger etter alle stjernene... ;-)

Jeg hadde ikke tid til å vente på garn fra Pickles, så jeg prøvde meg på en (for meg) ny garntype; Mirasol Alpakka.
Jeg har egentlig Alpakka-fobi, jeg klør bare jeg hører ordet, men dette garnet overrasket meg positivt. Det var mykt, blankt og ikke så hårete som andre alpakka-typer jeg har prøvd. Og best av alt, 3 kroner pr. solgt nøste går til skoledrift i Peru!
Jeg brukte fargene 2002, 2012 og 2025.

Retsegarnet ble til en matchende lue. Mønsteret er hentet fra Pickles sitt "lekesett", og ble strikket med dobbelt garn.
Totalt på hele "settet" brukte jeg 200 g blått, 50 g lime og 50 g beige.
Ikke så mye som en garnstump ble igjen ;-)

Wednesday, September 15, 2010

De gule nøstene



med Pickles Extra Fine Merino har blitt til en retrolook-jakke til minstemann.
Mønsteret er "søt sukkertøyjakke" fra Pickles, og for at den skulle passe til en (snart) toåring er den strikket på pinne 4,5, og jeg har lagt til et par cm på bolen og ermene. Det gikk med ca 160-170 g av hovedgarnet, og noen få gram av de andre fargene.
Perfekt til restegarn, her fikk jeg brukt noen meter av både Sublime cahmerino, Lanett og sisu, og vevstrikken var morsom og enkel.
Knapper mangler, da knappesamlingen min er pakket ned for flytting, vask og press hadde heller ikke vært dumt ser jeg ;-)

Elles ser hverdagen stort sett slik ut for tiden:



Vi prøver å få gjort så mye som mulig før møbler og slikt skal flyttes inn, så bortsett fra barn og jobb går det ut over det meste. Men fint blir det, og både før- og etter- bilder blir tatt.

Jeg kommer sterkere tilbake!