Wednesday, September 15, 2010

De gule nøstene



med Pickles Extra Fine Merino har blitt til en retrolook-jakke til minstemann.
Mønsteret er "søt sukkertøyjakke" fra Pickles, og for at den skulle passe til en (snart) toåring er den strikket på pinne 4,5, og jeg har lagt til et par cm på bolen og ermene. Det gikk med ca 160-170 g av hovedgarnet, og noen få gram av de andre fargene.
Perfekt til restegarn, her fikk jeg brukt noen meter av både Sublime cahmerino, Lanett og sisu, og vevstrikken var morsom og enkel.
Knapper mangler, da knappesamlingen min er pakket ned for flytting, vask og press hadde heller ikke vært dumt ser jeg ;-)

Elles ser hverdagen stort sett slik ut for tiden:



Vi prøver å få gjort så mye som mulig før møbler og slikt skal flyttes inn, så bortsett fra barn og jobb går det ut over det meste. Men fint blir det, og både før- og etter- bilder blir tatt.

Jeg kommer sterkere tilbake!


2 comments:

  1. Så fin jakke, og gulfargen lyser virkelig opp i høstmørket! Knakende fin!

    ... jeg har sett litt på den oppskriften jeg også, men synes det så komplisert ut med vevstrikkingen. Kanskje jeg tør å kaste meg ut i det jeg også?

    Lykke til med oppussing, blir spennende å se. Det er slitsomt mens det står på, men åh, så deilig når det er ferdig!

    ReplyDelete
  2. Så stilig en jakke! Fine farger sammen. :)

    ReplyDelete