Godt Nytt År folkens.
Det ble visst en bloggpause på meg. Ikke fordi jeg er lei eller ikke har strikket, men heller en kombinasjon av at jeg ikke ønsket å vise frem julegaver før julaften og også pga all sykdom vi har hatt i huset i det siste.
Men nå er det nytt år, og nye muligheter!!!
Det ble flere hjemmestrikkede julegaver i år enn i fjor i allefall, til tross for at jeg (som vanlig) begynte i siste liten.
Pebble ble gitt til min lille nevø på ett år.
Svoger Marius måtte selvfølgelig få noe som passer navnet hans, så da ble det matchende Marius-luer til han og svigerinnen min.
Mønsteret er fra Sandnes Garn sitt hefte
"Klassikere", og de er strikket
med
Sandnes Smart.
Av restegarnet etter luene ble det en hundegenser til Milo. Jeg brukte "
Agnes sweater"-mønsteret som en mal, og la til noen masker her og der og strikket inn mønster. Jeg vet ikke helt hvordan det er med copyright og slike ting når det gjelder Mariusmønsteret, men satser på at det går greit, eller?
Svigerinne D og svoger O fikk heklefigurene Plipp og Plopp. Mønsteret er fra
denne boka. De er heklet med
Drops Muskat på nål nr. 3.
Lillesøster fikk et par
Frøkenvotter fra Pickles. Strikket med
Abuelita Mystisk Blanding.
Hastegaven ble et par sokker til svigermor strikket i tykt garn. Veldig myke og deilige, men fargene ble ikke helt som jeg trodde. Strikket med
Drops Eskimo, farge 42. Oppskriften finner du
her, hos garnstudio.
Koselig å gi bort hjemmestrikkede ting!
Nyttårsforsettet på strikkefronten er å strikke noe fint til mannen.
Han har mast en god stund nå, men jeg er ikke så glad i store prosjekter, til det er jeg for utålmodig. Men han fortjener det, så nå skal jeg ta meg sammen.
Wish me luck ;-)