Showing posts with label genser. Show all posts
Showing posts with label genser. Show all posts

Monday, April 9, 2012

Genser til meg selv



Hva er toppen av optimisme?
Når en småbarnsmor strikker genser i hvitt garn som ikke kan vaskes i maskin?
Muligens..

Sist jeg strikket genser til meg selv gikk jeg på ungdomsskolen. Da jeg oppdaget at den ble sånn ca fem størrelser for stor ga jeg opp hele prosjektet.
Men da jeg så Pickles sin "God Morgen-genser" fant jeg ut at det var på tide med ett nytt forsøk.

Genseren er strikket i størrelse M, med nesten 400 g Abuelita Tjukk Merino i fargen Snøkrystall, på pinne 5,5 og 6.
Den ble veldig myk, og siden den er strikket på tjukke pinner er den både luftig og varm. Rask å strikke var den også.

Håper dere alle har hatt en fin påske!


Friday, March 30, 2012

Anorakk til påske!



Minstemann har fått seg  Oslo-anorakk i retrofarger. Mønsteret er nok en gang fra Pickles, og den er strikket i Abuelita Tjukk Merino, på pinne 5,5 og 6,  størrelse 3-4 år.

Genialt mønster, da hele genseren strikkes i ett stykke, foruten ermene som settes på med raglanfelling.

Tror den hadde gjort seg i voksen størrelse også ;-)

God Påske!!