Showing posts with label teppe. Show all posts
Showing posts with label teppe. Show all posts

Monday, April 23, 2012

Leketeppe



..eller katteteppe om du vil.
Husets tre katter er veldig fornøyd med teppet, godt jeg valgte å hekle det i garn som tåler maskinvask ;-)
Oppskriften er nok en gang fra Pickles, "Livs leketeppe" denne gang.
Heklet på pinne 10, med dobbel tråd Dale Freestyle.

Det viser seg at jeg hekler strammere enn Pickles-jentene, så økningen i mønsteret passet ikke helt, med tanke på at teppet ikke ble så rundt og fint som jeg hadde håpet.
 Det er egentlig bare en fin anledning til å lage ett nytt teppe og tilpasse mønsteret litt bedre.
Jeg heklet også flere runder enn mønsteret, men det er jo bare å velge selv hvor stort man ønsker det.

Sunday, March 25, 2012

Bestemorruter til kjellerstua




Jeg fant ut at det var på tide å bli kvitt litt restegarn. Noe som endte med at jeg måtte kjøpe mer garn, et ikke ukjent fenomen når det gjelder mine restegarnprosjekter ;-)

24 store bestemorruter, heklet på heklenål nr. 3 og med mange typer garn . Pga noe forskjell i strikkefastheten på garnet ble pleddet litt ruglete, men like godt for det;-)

Jeg fulgte ingen oppskrift, kan du hekle en bestemorrute er dette superenkelt. Fordelen med store bestemorruter er at du slipper mange små deler. Rundt kantene heklet jeg bare to runder med 3*staver i mellomrommene, samt en rad fastmasker.





Jeg vet at boka "Helt enkel hekling" av Tove Fevang har mønster på et samme teppet, bare med en annen kant rundt.

Monday, April 25, 2011

Påskepussel



For en perfekt påske vi har hatt i år!
Det er ikke ofte man kan hekle i bikini i påsken for å si det sånn ;-)
Jeg har rukket å fått sydd, strikket og heklet i påsken, i tillegg til masse uteaktiviteter med familie og venner, kan ikke bli bedre enn det!!

Øverst til venstre er et Søtnos-sett fra Pickles (uten leggvarmere), i str nyfødt, som blir en fremtidig barselgave.
Jeg vet mange synes patentstrikk vokser raskt, men jeg synes jeg strikker og strikker og strikker... uten fremgang. Dere ser sikkert at jeg har forskjøvet mønsteret en maske under ermhullene. Ikke planlagt, men jeg var heldig likevel, for det ser i grunnen helt greit ut. Strikket med Pickles Pure Alpaca.

Øverst til høyre er en duk til verandabordet, sydd med stoff fra Kaspara.
Den ser i grunnen litt putetrekk-tekstiltimeprosjekt-aktig ut, men siden fargene er fine duger den til sitt bruk. Dessuten tåler den 60 graders vask, og det er greit når det stadig er ketchup og barnehender rundt bordet ;-)

Nederst er diverse heklelapper som skal bli til et pledd til den nye sofaen vi har bestilt. Jeg har montert ca 60 lapper til nå, og har vel omtrent 120 igjen +/-, så hvis det blir lite blogging fremover vet dere grunnen...

Jeg håper dere har hatt en super påske, og at varmen har kommet for å bli.
God hverdag i morgen!

Thursday, April 22, 2010

En tur innom bloggen

Det har gått en stund siden forrige post. En i familien har blitt alvorlig syk, og det har tatt endel fokus og tid i det siste...
Jeg har ikke lagt vekk strikkepinnene helt, her er en barselgave jeg strikket til en liten prins som ble født i begynnelsen av april.
Mønsteret er "på veg helseteppe" fra Pickles.
Fargene grønt og oransje er Dale babyull, mens resten av fargene er Lanett fra Sandnes Garn.