Monday, January 24, 2011

Stjerne på stjerne



Jeg er svak for stjernestrikk <3
Da Pickles la ut "Lazy Daisy Pyntesett" var jeg solgt. Mannen var skeptisk underveis, og ordene "jentete" og "dukketøy" ble nevnt.
Men jeg ga ikke opp, og mannet opp antrekket med sterke farger og maskuline knapper. Jeg ble mer enn fornøyd med det ferdige resultatet, og mottageren likeså.
Eneste aberet var noe som lignet en senebetennelse(er det mulig???) i høyre ringfinger etter alle stjernene... ;-)

Jeg hadde ikke tid til å vente på garn fra Pickles, så jeg prøvde meg på en (for meg) ny garntype; Mirasol Alpakka.
Jeg har egentlig Alpakka-fobi, jeg klør bare jeg hører ordet, men dette garnet overrasket meg positivt. Det var mykt, blankt og ikke så hårete som andre alpakka-typer jeg har prøvd. Og best av alt, 3 kroner pr. solgt nøste går til skoledrift i Peru!
Jeg brukte fargene 2002, 2012 og 2025.

Retsegarnet ble til en matchende lue. Mønsteret er hentet fra Pickles sitt "lekesett", og ble strikket med dobbelt garn.
Totalt på hele "settet" brukte jeg 200 g blått, 50 g lime og 50 g beige.
Ikke så mye som en garnstump ble igjen ;-)

5 comments:

  1. Jakke ble utrolig stilig, den bør du virkelig være fornøyd med!

    Mine erfaringer med alpakkagarn er heller ikke så gode. Har strikket noen gensere til med selv, og de mistet fort fasongen.

    ReplyDelete
  2. Oi - dette ble flott - jeg har siklet på oppskrifta lenge - men liksom ikke tenkt at dette kunne gjøres til en guttejakke :) Tror jeg skal ta en ny titt på garnfargene som er tilgjengelig på Pickles :)

    ReplyDelete
  3. Så fint!!!
    Eb slik jakker er på min strikke liste, så var kjekt å se live bilder ;)

    ReplyDelete