Wednesday, March 9, 2011

Hermegåsa



Det er ikke alltid like stas å være fotomodell, spesielt ikke tidlig på morgenen.. ;-)

Takk til Monstermønster/Merete som gjorde meg klar over mønsteret. Ullvester får man ikke nok av. De er perfekte til å holde passe varme barn akkurat passe varme.
Denne er dessuten rask, enkel og bittelitt mer spennende å strikke enn vanlig ribbestrikk(selv om prinsippet er det samme).

Strikket i Mirasol Alpakka, og siden vesten er strikket med tykkere garn og pinner enn oppskriften tilsier, strikket jeg størrelse 1 år med lengden 2 år.
Satt som et skudd, og er veldig tøyelig pga ribben.
Det gikk med 100 g garn i fargen 2022.

Er du som meg, ikke spesielt glad i montering, strikk på rundpinne. Funker finfint ;-)

6 comments:

  1. Så fin han var i rødt! Godfarge!

    Tror jommen jeg skal lage flere av disse, den jeg har laget er gitt bort allerede...

    ReplyDelete
  2. Så fin vest, likte godt fasongen og fargen, og er heilt enig, kan aldri bli nok ullvester.

    ReplyDelete
  3. Kjempefin! Spørs om ikke gutten min burde få seg en slik!

    ReplyDelete
  4. Fristet til å prøve meg med samme garn, hvilke pinner satset du på? Jeg også skal strikke til en 2-åring (som kanskje er litt rundere over magen enn din 2-åring...) , og strikker løst...

    ReplyDelete
  5. Takk for koselige kommentarer.
    Linda, jeg strikker stramt. Jeg brukte pinne 3,5 og størrelse 1 år. Du kan jo bruke størrelse 1,5 hvis du er redd den blir trang. Men det er god stretch og masse plass i vesten altså.

    ReplyDelete
  6. Herlige bilder:) OG det ligger en award til deg på bloggen min!:)

    ReplyDelete