Wednesday, August 25, 2010

høstvest



Mønsteret er enkel høstvest i str. 4 år fra Pickles. Nok et lettstrikket, kult barneplagg fra de kreative jentene.
Jeg har brukt restegarn, og som altid er ikke restene like lange som jeg tror. Dere ser det lyseste feltet øverst? Jepp, siden Pickles var utsolgt for Cashmerino silk i denne fargen, måtte de øverste radene strikkes med Sublime cashmerino silk.
Garntype nr. 2 i vesten er Lanett.
Disse to garntypene passet PERFEKT sammen, utrolig mykt resultat, litt bløtere enn 100% lanett, og ikke så slapt som med 100% cashmerino silk.

Ellers er det hussalg som har tatt mye av tiden i det siste. Huset er nå solgt, og vi overtar det nye 1. september. Blir mye maling og møbelsurfing fremover har jeg på følelsen...



Tuesday, August 10, 2010

Hjemme hos

Dette er ingen interiørblogg men siden vi har tatt bilder i forbindelse med salg kan jeg jo like gjerne dele noen her på bloggen.
Nå ligger vår halve tomannsbolig på finn, og det er bare å krysse fingre frem til visning!















Thursday, August 5, 2010

Hipp Hurra

for jenta vår!




Fire år har gått siden du ble født, og jeg ble mamma.
Forventningene for dagen var store, vi har krysset av i kalenderen en halv evighet. Frokost med fire lys, Kitty-høretelefoner fra lillebror, kake i barnehagen, middag og lekerom på McDonalds og avslutning i hagen med selvplukkede blåbær gjorde dagen din helt perfekt!
Og siden vi utsetter feiring med venner og familie til neste helg har du ennå mye gøy i vente;-)

Her er kaken som ble med til barnehagen. Formen og kakeoppskriften er fra Wilton. Formen ble kjøpt på ebay og glasursettet er kjøpt hos Cacas. Værhårene til Kitty er lakrislisser og øynene er festkaramell, ellers er det farget smørkrem.
Kakefatet er vintage, jeg fikk det av bursdagsbarnets oldemor, altså min mormor. Passet perfekt til Kittys gule nese ;-)




Sunday, August 1, 2010

Something fishy..

Oppskriften er Swedish Fish Socks fra Ravelry.
Jeg har brukt Sandnes Sisu restegarn etter Mariusdressen (som ennå ikke er montert pga skrekk for å sy og klippe i strikketøyet).
Mykt og godt garn som egner seg godt dersom du ønsker varme, men ikke veldig tykke, sokker.





Sunday, July 25, 2010

Karoline tipser



Morsomt for små og store!
Kjøpt på ebay for en veldig billig penge. Sjekk HER

Fremgangsmåte:
Kok egg
Skrell egg mens de er varme
Legg i form
Legg de i kjøleskap en stund.
Voila!


Sunday, July 18, 2010

Selebukser uten seler

En god venninne har nettopp blitt mamma.
Barselgaven ble en stor og god ullbukse som forhåpentligvis blir fin å ha til høsten/vinteren.
Siden jeg hadde en sterk følelse på at det var en gutt inni magen hennes, brukte jeg fargene blått, grønt og gult. Det hadde jo funket greit til jente også.

Mønsteret er "Bukse med selar" fra Nøstebarnboka, bare uten seler. Brukte restegarn etter høstvesten, så den er strikket i myk og god Abuelita Baby Merino.
Forhåpentligvis vil den passe lenge, da vrangbordene kan brukes både med og uten brett.






Friday, June 18, 2010

Grytekluter ala Fiffi




Jeg som pleier å være ute i siste liten hvert eneste år, har faktisk begynt å planlegge diverse julegaver, eller tilleggsgaver i dette tilfelle.
Jeg har testet ut en gryteklutoppskrift fra Garnstudio, og de ble ganske så søte.
Jenta mi sa "men mamma, det er jo Fiffi jo".. hehe, skjønner hva hun mener for å si det sånn...

Heklet på pinne 3,0 med bomullsgarnet Sandnes Mandarin Naturell som tåler 60 graders vask.
Mon tro hvor godt de beskytter mot varmen, det er ganske store åpninger enkelte steder. Men men, de får henge til pynt (etter et møte strykejernet).