Thursday, May 20, 2010

Gaven som ikke ble ferdig i tide

Et litt personlig innlegg denne gangen.
Mamma fikk diagnosen "lungekreft med stor spredning" tidligere i vår etter å ha slitt med det man trodde var lungebetennelse en god stund.
Det ble lange sykehusopphold, så jeg ønsket å strikke et teppe til henne slik at hun kunne få litt farger rundt seg i kontrast til de hvite sykehusveggene.
Fargene valgte jeg ut i fra hva jeg vet hun likte, mønster og garn er det samme som jeg har brukt her, bare tilpasset voksen selvfølgelig.
Desverre fikk jeg aldri gitt mamma gaven. Hun døde på Kristi himmelfartsdag.


Glad i deg mamma'n min!






Wednesday, May 12, 2010

Vårpixie med hals

Endelig med i gjengen ;-)
Trudes pixielue med hals er ferdig, og mottageren ble veldig fornøyd.
Strikket i størrelse 2 år med dobbel New Zealand lammeull i fargen Petrol. 45 gram gikk med til lua, og den er strikket på pinne 3,5.
Halsen krøllet seg litt, mulig jeg strikket den litt lang, men med jakke over holder den seg akkurat som den skal. Kjempefornøyd med både mønster og ferdig produkt.





Ha en riktig god 17. mai!



Thursday, May 6, 2010

Ny dille?

Jeg har laget såpe for første gang.
Tofargede hjerter med hvit kokosmassesåpe og klar såpe som er farget rød.
Veldig moro og veldig lettvint. Materialer kjøpt på Panduro.
3-åringen i huset vil vaske hendene hele tiden ;-)

Imponerende såpeblogg finner du her!!!





Thursday, April 22, 2010

En tur innom bloggen

Det har gått en stund siden forrige post. En i familien har blitt alvorlig syk, og det har tatt endel fokus og tid i det siste...
Jeg har ikke lagt vekk strikkepinnene helt, her er en barselgave jeg strikket til en liten prins som ble født i begynnelsen av april.
Mønsteret er "på veg helseteppe" fra Pickles.
Fargene grønt og oransje er Dale babyull, mens resten av fargene er Lanett fra Sandnes Garn.







Saturday, February 6, 2010

Sunday, January 31, 2010

Tutti Frutti



Når 3-åringen får velge farger blir det iallefall ikke kjedelig!
Jo da, denne er strikket før, men denne gangen la jeg på noen masker så den skulle passe litt bedre. 24 ekstra masker rundt livet, og 8 rundt ermene, med størrelse 3 år som utgangspunkt.
Strikket på pinne 3,5 og nok en gang er det Abuelita Baby Merino som er brukt. Jeg brukte 60 gram av "Vinterkinn", og 10 gram av hver av de andre fargene, "Karri", "Oliven" og "Skumring".





Sunday, January 24, 2010

Jeg vil ha en blå ballong!

Jeg har vært så heldig at jeg har fått lov til å teste ut denne oppskriften, av Ingrid Aartun, som snart vil være tilgjengelig på Ravelry.
Kule ballongbukser til baby!
Jeg testet ut oppskriften i størrelse 12-18 mnd. Oppskriften var super, men buksa ble i minste laget og absolutt ingen ballong.. hehe.
Men det blir en super gave til en liten kar!
Til sammenligning har jeg på bildet nederst til venstre lagt det ferdige resultatet over en bukse fra Lindex i str 80/ 1 år.

Strikket på pinne 3, med Abuelita Baby Merino i fargen "skumring".