Sunday, July 25, 2010

Karoline tipser



Morsomt for små og store!
Kjøpt på ebay for en veldig billig penge. Sjekk HER

Fremgangsmåte:
Kok egg
Skrell egg mens de er varme
Legg i form
Legg de i kjøleskap en stund.
Voila!


Sunday, July 18, 2010

Selebukser uten seler

En god venninne har nettopp blitt mamma.
Barselgaven ble en stor og god ullbukse som forhåpentligvis blir fin å ha til høsten/vinteren.
Siden jeg hadde en sterk følelse på at det var en gutt inni magen hennes, brukte jeg fargene blått, grønt og gult. Det hadde jo funket greit til jente også.

Mønsteret er "Bukse med selar" fra Nøstebarnboka, bare uten seler. Brukte restegarn etter høstvesten, så den er strikket i myk og god Abuelita Baby Merino.
Forhåpentligvis vil den passe lenge, da vrangbordene kan brukes både med og uten brett.






Friday, June 18, 2010

Grytekluter ala Fiffi




Jeg som pleier å være ute i siste liten hvert eneste år, har faktisk begynt å planlegge diverse julegaver, eller tilleggsgaver i dette tilfelle.
Jeg har testet ut en gryteklutoppskrift fra Garnstudio, og de ble ganske så søte.
Jenta mi sa "men mamma, det er jo Fiffi jo".. hehe, skjønner hva hun mener for å si det sånn...

Heklet på pinne 3,0 med bomullsgarnet Sandnes Mandarin Naturell som tåler 60 graders vask.
Mon tro hvor godt de beskytter mot varmen, det er ganske store åpninger enkelte steder. Men men, de får henge til pynt (etter et møte strykejernet).

Thursday, May 20, 2010

Gaven som ikke ble ferdig i tide

Et litt personlig innlegg denne gangen.
Mamma fikk diagnosen "lungekreft med stor spredning" tidligere i vår etter å ha slitt med det man trodde var lungebetennelse en god stund.
Det ble lange sykehusopphold, så jeg ønsket å strikke et teppe til henne slik at hun kunne få litt farger rundt seg i kontrast til de hvite sykehusveggene.
Fargene valgte jeg ut i fra hva jeg vet hun likte, mønster og garn er det samme som jeg har brukt her, bare tilpasset voksen selvfølgelig.
Desverre fikk jeg aldri gitt mamma gaven. Hun døde på Kristi himmelfartsdag.


Glad i deg mamma'n min!






Wednesday, May 12, 2010

Vårpixie med hals

Endelig med i gjengen ;-)
Trudes pixielue med hals er ferdig, og mottageren ble veldig fornøyd.
Strikket i størrelse 2 år med dobbel New Zealand lammeull i fargen Petrol. 45 gram gikk med til lua, og den er strikket på pinne 3,5.
Halsen krøllet seg litt, mulig jeg strikket den litt lang, men med jakke over holder den seg akkurat som den skal. Kjempefornøyd med både mønster og ferdig produkt.





Ha en riktig god 17. mai!



Thursday, May 6, 2010

Ny dille?

Jeg har laget såpe for første gang.
Tofargede hjerter med hvit kokosmassesåpe og klar såpe som er farget rød.
Veldig moro og veldig lettvint. Materialer kjøpt på Panduro.
3-åringen i huset vil vaske hendene hele tiden ;-)

Imponerende såpeblogg finner du her!!!





Thursday, April 22, 2010

En tur innom bloggen

Det har gått en stund siden forrige post. En i familien har blitt alvorlig syk, og det har tatt endel fokus og tid i det siste...
Jeg har ikke lagt vekk strikkepinnene helt, her er en barselgave jeg strikket til en liten prins som ble født i begynnelsen av april.
Mønsteret er "på veg helseteppe" fra Pickles.
Fargene grønt og oransje er Dale babyull, mens resten av fargene er Lanett fra Sandnes Garn.