Sunday, September 5, 2010

Siden jeg ikke har noe nytt å vise frem, så gir jeg dere "Høstvest in action":


Jeg har ikke klart å la garnet fra Pickles ligge urørt, så på pinnene nå har jeg de gule nøstene med Pickles Extra Fine Merino. Resultatet er nok klart i løpet av et par dager, håper jeg.

Evighetsprosjektet jeg nevnte i forrige innlegg har blitt litt lenger, men ikke så veldig mye. Slik ser det ut per i dag:



Ha en god uke folkens!


Wednesday, September 1, 2010

Wednesday I´m in love



Premien fra Pickles har kommet!
Det er tonnevis med silke, kasjmir, økologisk bomull, merino, strikkepinner og maskemarkører. Til og med det nye cashwool-garnet, som hadde en kul struktur.
Det beste av alt er at det er både ukjente garntyper og utypiske farger for meg. Jeg gleder meg til å eksprimentere utover høsten ;-)
De tre hespene i beige "Abuelita Mystisk Blanding" roper på meg selv om jeg har lovet meg selv å bli ferdig med et "evighetsprosjekt" jeg har på pinnene før jeg begynner på noe annet. Vi får se...

Vi tok over det nye huset i dag, og en ting er sikkert - det spøker for hjemmestrikkede julegaver i år. Jeg kan antagelig male og pusse og sparkle i åresvis fremover... En måned har vi på oss før vi må ut herfra, så blir det stille fra meg så vet dere hvorfor.


Friday, August 27, 2010

Jul og bursdag på samme dag!

Jeg er verdens heldigste, sjekk HER!

I skikkelig Pickles-ånd feirer jeg flaksen min med "glamorøse gulrotmuffins":


TUSEN TAKK!!!


Wednesday, August 25, 2010

høstvest



Mønsteret er enkel høstvest i str. 4 år fra Pickles. Nok et lettstrikket, kult barneplagg fra de kreative jentene.
Jeg har brukt restegarn, og som altid er ikke restene like lange som jeg tror. Dere ser det lyseste feltet øverst? Jepp, siden Pickles var utsolgt for Cashmerino silk i denne fargen, måtte de øverste radene strikkes med Sublime cashmerino silk.
Garntype nr. 2 i vesten er Lanett.
Disse to garntypene passet PERFEKT sammen, utrolig mykt resultat, litt bløtere enn 100% lanett, og ikke så slapt som med 100% cashmerino silk.

Ellers er det hussalg som har tatt mye av tiden i det siste. Huset er nå solgt, og vi overtar det nye 1. september. Blir mye maling og møbelsurfing fremover har jeg på følelsen...



Tuesday, August 10, 2010

Hjemme hos

Dette er ingen interiørblogg men siden vi har tatt bilder i forbindelse med salg kan jeg jo like gjerne dele noen her på bloggen.
Nå ligger vår halve tomannsbolig på finn, og det er bare å krysse fingre frem til visning!















Thursday, August 5, 2010

Hipp Hurra

for jenta vår!




Fire år har gått siden du ble født, og jeg ble mamma.
Forventningene for dagen var store, vi har krysset av i kalenderen en halv evighet. Frokost med fire lys, Kitty-høretelefoner fra lillebror, kake i barnehagen, middag og lekerom på McDonalds og avslutning i hagen med selvplukkede blåbær gjorde dagen din helt perfekt!
Og siden vi utsetter feiring med venner og familie til neste helg har du ennå mye gøy i vente;-)

Her er kaken som ble med til barnehagen. Formen og kakeoppskriften er fra Wilton. Formen ble kjøpt på ebay og glasursettet er kjøpt hos Cacas. Værhårene til Kitty er lakrislisser og øynene er festkaramell, ellers er det farget smørkrem.
Kakefatet er vintage, jeg fikk det av bursdagsbarnets oldemor, altså min mormor. Passet perfekt til Kittys gule nese ;-)




Sunday, August 1, 2010

Something fishy..

Oppskriften er Swedish Fish Socks fra Ravelry.
Jeg har brukt Sandnes Sisu restegarn etter Mariusdressen (som ennå ikke er montert pga skrekk for å sy og klippe i strikketøyet).
Mykt og godt garn som egner seg godt dersom du ønsker varme, men ikke veldig tykke, sokker.