Dobbel perlestrikk, I LOVE IT!
Ganske kjedelig å strikke, men resultatet blir så fint, skikkelig retro-look.
Denne jakka var egentlig tenkt til lillebror, men til tross for at jeg strikket størrelse 2 år passer den bedre til storesøster på tre enn lillebror på ett år.
Mønsteret er fra "Jakke i i flettemønster og dobbel perlestrikk" fra
Nøstebarnboka. Jeg droppet flettene og strikket dobbel perlestrikk hele veien. Man kan velge om man vil bruke raglanfelling eller sy sammen ermer og bol. Jeg valgte (selvfølgelig) raglan.
Garnet er
New Zealand lammeull, i fargen Petrol <3

En liten ting til: Hva får man når man putter saks, garn og en treåring i samme rom? Jo , dette:
